mandag 4. februar 2013

Så ble skuldervarmeren ferdig, både strikket og heklet.


Slik ble det ferdige resultatet :-)

Denne var gøy å lage, syns jeg. Siden skuldervarmeren er laget i flere deler, fikk jeg gleden av å se at noe var ferdig for hver del. Det hjalp på utålmodigheten.....

Underveis har det dukket opp flere ideer, både når det gjelder teknikk og utseende. Så kanskje jeg må teste ut de ideene også.

Skuldervarmeren er strikket i Safirgarn, som er ren ull. Jeg valgte ull, fordi jeg gjerne vil bruke denne utover våren, mens det ennå er kjølig. Til sommerbruk ville jeg kanskje valgt bomullsgarn. Og hvis en vil ha litt mykere "look", er mohairgarn et alternativ.

Til denne modellen strikket jeg først åtte deler i "bladfasong". De er satt sammen ved hjelp av hekling. Kantene oppe og nede er også heklet.

Nå er det bare å ta den på, og kjenne hvor godt den varmer.

2 kommentarer: