søndag 15. juli 2012

Kjole i rødt

Med sateng kjøpt i Paris :-)
Denne kjolen laget jeg til en spesiell anledning for noen år siden, et bryllup. Kjolen er satt sammen av to deler; en kort kjole i fyldig sateng innerst, og en lang vest i chiffon ytterst. Satengen kjøpte jeg faktisk i nærheten av Sacré Coeur i Paris.

Inspirasjon til kjolen fikk jeg fra bladet Burda. Der var en kjole som hadde gjennomsiktig fotsid ytterdel, men delene var festet i hverandre. Jeg ønsket å ha mulighet til å bruke kjole eller vest sammen med andre klær, og valgte derfor denne løsningen. Ble egentlig ganske fornøyd.

Vanligvis ville jeg kanskje valgt en mindre sterk farge på antrekket som gjest i et bryllup, men akkurat denne gangen hadde jeg noen oppgaver hvor det var nødvendig å være synlig. For øvrig var sko og tilbehør i nøytrale farger og enkle former.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar