mandag 14. januar 2013

En varm kopp te er tingen.


Ute er det fortsatt mange minusgrader. Selv om det er varmt inne kjennes det godt med ullklær. Varm te sånne kvelder er virkelig tingen. Jeg har alltid vært glad i te, og er veldig glad for at det er så mange sorter å velge i.

Akkurat nå er det julete i koppen. Den er krydret med både appelsin, nellik og kanel, og gir ekstra varme en vinterdag. Om morgenen foretrekker jeg gjerne grønn te. En favoritt er Grønn Gresshoppe, men akkurat nå har jeg gått tom for den, og fant et godt alternativ i Apotek1 sin grønne te. Fikk den i gave nylig, og syns den er kjempegod. Liker også den som heter Strawberry Champagne.

Av de sorte teene har Bjørnebær vært oftest i koppen før juleteen kom i hus. Jeg hadde en favoritt som het Sjokomint, men den er ikke å få tak i lengre. Erstatningen ble Irish Cream, som også er veldig god. For meg er den en selvfølge ved siden av godt lesestoff.

Til slutt; en te som i mange år har vært favoritt hos mine te-gjester, Kvede te. Den passer til det meste, og er i sær god sammen med ostehorn og lignende. Den er selvfølgelig en av mine favoritter også :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar