søndag 17. mars 2013

En jakke som sikkert vårtegn.

Fra bloggen I hagen ved skauen er vi blitt utfordret til å vise Vårtegn 2013.

Utendørs ligner det ikke så mye på vår akkurat nå, med snø både i lufta og på bakken. Mitt sikreste vårtegn i år er denne jakka. Jeg sydde den for noen år tilbake, og tar den gjerne fram når jeg er lei av å bruke vinterkåpa.

Mønsteret fant jeg i bladet Burda, og stoffet er fra Stoff og Stil. Jakken er foret, og har ull som ytterstoff. I tillegg la jeg inn platevatt som ekstra isoli. Lommene lukkes med glidelås.

Jeg ble godt fornøyd med resultatet, og bruker jakken mye.

12 kommentarer:

  1. Jeg er imponeret over, at du kan sy så flot en jakke selv! Ja, når du tager den i brug, er det ikke sikkert vårtegn :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg liker godt å sy, når anledningen er der :-)

      Slett
  2. Det var en flott jakke! Du er skikkelig flink som får til det. Ja, klær er ofte sikre vårtegn, men enn så lenge bruker jeg vinterjakka. God søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Ja, været er mer vinter enn vår nå, så jeg skjønner godt at du bruker vinterjakka :-)

      Slett
  3. Vilken fin jacka du sytt och visst är det ett vårtecken att kunna lägga undan vinterjackan och ta fram vårjackan.
    Ha en fin söndag
    Susanne

    SvarSlett
  4. Det var ei virkelig flott jakke du har sydd.

    SvarSlett
  5. Kjempeflott jakke og et fint vårtegn.

    Fin søndag til deg!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! God søndag :-)

      Slett
  6. Flott jakke! Sydd selv? Imponerende:)
    Fint vårtegn, takk for at du er med og deler.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Håper på vårtegn av den grønne sorten neste helg :-)

      Slett