torsdag 5. desember 2013

Sjokoladekake.

Denne sjokoladekaka er jeg veldig glad i. Den skal være nesten rå inni, og minner ganske mye om brownies. Oppskriften fikk jeg av en svensk venninne.

Kladdkaka
150 g smør, som smeltes
4,5 dl sukker
3 egg
2,25 dl hvetemel
6 ss kakao
1,5 knivsegg salt
2 toppede ts vaniljesukker

Det hele blandes sammen, og helles over i en smurt og strødd form.
Kaken stekes ved 175 grader i 45 - 50 minutter, midt i ovnen.

Vanligvis drysser jeg litt melis over, men denne gangen var det tomt for melis, så det ble hakkede mandler. De ligger ganske løst oppå, siden kaken allerede var stekt. Det hadde fungert bedre å strø mandlene på før steking, men da visste jeg jo ikke at det var tomt for melis.....

Som tilbehør passer både pisket krem, vaniljesaus eller peppermyntekrem.

6 kommentarer:

  1. Uhm, det lyder nemt og lækkert - tak for opskriften :-)

    SvarSlett
  2. Den så god ut, og smaker sikkert kjempegodt! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hos meg er den en favoritt :-)

      Slett
  3. Å, nå fikk jeg lyst på kake.
    Den så skikkelig god ut.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den er god, og i tillegg enkel å lage :-)

      Slett