onsdag 29. januar 2014

Den hemmelige hagen.

Sånn litt tilfeldig gikk vi inn i en bokhandel, og på et av tilbudsbordene der lå "Den hemmelige hagen". Det tok omtrent et halvt sekund å bestemme seg for å kjøpe den.

Som barn, hørte jeg den lest på radio i Barnetimen. Den var absolutt en favoritt. Nå har jeg kost meg med å lese den igjen.

Det er noe rørende ved de to barna Mary og Colin, som begge er forsømt på omsorg. Materielt sett har de det bedre enn de fleste. Kontrasten er vennen deres, Dickon, som kommer fra helt andre kår, og er en del av en varm og kjærlig familie. Sammen finner de nye veier på flere plan.


Boka er skrevet av Frances Hodgson Burnett, og er illustrert av Inga Moore. Denne utgaven er utgitt på Omnipax Forlag.

4 kommentarer:

  1. Det lyder som den dejligste bog - og sikke et smukt billede på forsiden!

    SvarSlett
  2. Ja, boken er fint illustrert både utenpå og inni :-)

    SvarSlett
  3. Så en fin skatt du hadde funnet. Dessverre jeg kan kjøpe her ikke.
    Jeg strikker med projekt med ravelry votter med motiv den hjemmelige hage.
    Og jeg hadde sett filmen sist. Så fint.... Klem fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, så spennende med votter med motiv fra Den hemmelige hagen. Det visste jeg ikke at fantes :-)

      Slett