onsdag 3. september 2014

Endelig en anemone her også.

Det har vært mange vakre anemoner å se i hageblogger i sommer, så når jeg plutselig stod foran en noe forpjusket utgave på tilbud, kjøpte jeg like godt den.


Bedet den skal stå i, er ikke det mest egnede, etter hva jeg forstår. Når det regner er det veldig vått der, og når det er sol er det tilsvarende tørt. Men - lyset er riktig. Prisen var hele kr. 25,-, så da tenkte jeg at det var verdt å gjøre et forsøk.

Så hvis den overlever vinteren, skal den bli omtrent sånn til neste sommer:


8 kommentarer:

  1. En af mine favoritblomster er den lyserøde høstanemone - du kan tage frø af din nye plante og så dem til næste år :-)

    SvarSlett
  2. Den var vakker med fylte rosa blomster, håper den vil trives hos deg.
    Anemoner er en av mine høstfavoritter og gleder meg hvert år til de springer.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg håper også den vil trives :-)

      Slett
  3. Høstanemonene er flotte synes jeg også. Har litt rundt omkring i staudebeddene mine. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg syns den er fin. Visste ikke at du hadde staudebed :-)

      Slett
  4. Så gøy da! Håper den overlever, for de kan være vanskelige å få til dessverre...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er akkurat det, de er visst litt vanskelige. Men til den prisen.... :-)

      Slett