fredag 12. desember 2014

En ny sort garn.

Her om dagen fikk vi tilsendt en pakke fra to av mine søstre, og øverst i esken lå dette. En nydelig ullgarn! Hverken søstrene mine eller jeg vet hva det heter. Det er produsert på New Zealand, og er naturfarget. Og så passer det til pinne nr. 3,5.

Jeg har veldig lyst å lage en skuldervarmer eller lignende. Må veie garnet først, for å beregne hvor langt det rekker. Uansett er det nok fornuftig å strikke ovenfra og ned, for da er det bare å avslutte når nøstet ser ut til å nærme seg slutten.


10 kommentarer:

  1. Garnet ser meget lækkert ud - er spændt på at se, hvad du strikker :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker garnet veldig godt. Må tenke litt før jeg setter i gang :-)

      Slett
  2. Ja, det blir spennende å se hva du vil strikke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg får fundere litt på det :-)

      Slett
  3. Hei! Vet du, i dag har jeg kjøpt garn til genser for første gang på veldig mange år. Har blitt hekta. Trodde jeg hadde glemt både det ene og det andre, men genseren vokser mellom hendene. Har nesten ikke tid til å svare når jeg blir snakka til. Du høres jo, helt proff ut. Veie garnet for å se hvor langt det rekker, ligger langt utenfor mine evner.
    God kveld! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er ikke så proff som det høres ut, men jeg gikk på et kurs sist vår, der vi lærte litt om beregning av menge garn. Og om hvor viktig det er å strikke en prøvelapp - ikke akkurat det jeg liker best. Men nyttig var det :-)
      God kveld!

      Slett
  4. Alltid fint med et deilig ullnøste... kanskje du vil garnet dele og strikke pulsvarmere - for eksempel :-)) eller samme ned naturhvit votter med fint norsk mønster :-))) Kos deg!!!
    Ha en riktig fin adventssøndag. Klem fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kanskje det? Takk for tipset :-)

      Slett
  5. Ull fra New Zealand må jo bare være av god kvalitet. Det blir varmt og flott, uansett hva du velger å strikke:) Lykke til! Vi må få se resultatet:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det kjennes bra ut. Er veldig glad i ull, så jeg gleder meg :-)

      Slett