søndag 15. februar 2015

Å legge ting på et lurt sted.....

Godt gjemt konvolutt.
Sånn like før jul fikk jeg et flyfoto i gave. Med motiv fra hjemområdene i nord. Jeg rakk ikke å kjøpe ramme til det akkurat da, og la det til side på et "lurt sted" til etter jul. Et lurt sted for et bilde kan være så mangt i dette huset. Det viktigste er å unngå brett eller krøll, og da er plassen mellom to store bøker et fint sted, syns jeg.

Omsider har jeg fått kjøpt ramme, og skulle henge opp bildet. Men hvor var konvolutten med bildet i blitt av? Jeg lette og lette på de mest tenkelige stedene. Vi er glade i bøker her i huset, så det tok lengre tid enn en skulle tro.

Omsider fant jeg det, godt plassert mellom to tidsskriftholdere.....

Så nå henger bildet på veggen, sånn at jeg kan ta en titt om hjemlengselen skulle melde seg.

Fra Godøynes.
Oppdatering 26. mars 2016:
Fotografiet av Godøynes er tatt av Vidar Nygaard, og kan bestilles hos fotograf Marthe Mølstre.

13 kommentarer:

  1. Jeg gør det samme hele tiden og på den måde kan man bruge en del tid på at lede :-) Sikken et smukt område, du kommer fra - dejligt at kunne gå og kikke på det :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er et vakkert område. Har akkurat vært der en tur :-)

      Slett
  2. Hvor er det flot - dejligt at du nu kan nyde synet af hjemområderne i nord på jeres væg :-)

    SvarSlett
  3. Ja, det lyder alt for kjent... Lurt sted kan være så uendelig mange plasser... ;)

    Flott bilde!

    SvarSlett
  4. He he jeg kjenner meg igjen med å legge ting på lure steder.
    Så fint bilde og så moro å få på veggen ett bilde fra hjemstedet ditt.

    God søndag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er litt for mange lure steder her i huset :-)

      Slett
  5. Dette høres veldig kjent ut. Lurer på hvor mye tid jeg har brukt til å lete. Sånne oversiktbilder er veldig morsomt å ha.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg liker også sånne bilder :-)

      Slett
  6. Et slikt bilde skulle jeg gjerne hatt tak i. Vet du hvor jeg kan få tak i et?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Arne :-)
      Må sjekke med en av mine søstre. Bildet er forholdsvis nytt, fordi "nyveien" er med. Lurer på om de ble solgt på bygdedagene.

      Slett
    2. Hei igjen.
      Fikk akkurat beskjed om at det kan bestilles hos fotograf Marthe Mølstre :-)Link: http://www.marthemolstre.no
      Og at det er tatt av Vidar Nygaard.

      Slett