tirsdag 15. september 2015

Det fungerer greit med tog.

Nå begynner jeg å ha togtidene inne, i forhold til hva som passer for å komme til og fra jobb.

Jeg har lurt litt på om jeg skal bruke den tiden på toget til noe mer enn å slappe av. Det hadde for eksempel vært fint å kunne strikke litt. Foreløpig har det blitt smått med det. Mest fordi det er litt trangere mellom setene enn jeg trodde. Men litt fordi det er tett mellom de som ser ut som om de har mer viktige ting å gjøre.

De andre passasjerene kan deles inn i tre hovedgrupper. De som sover, de som gjør et eller annet med mobilen sin, og de som leser bok eller avis. Tror nok jeg kommer til å gjøre mer av det siste. Både bok og avis er akkurat passe til å ikke forstyrre medpassasjerene.

I dag satt jeg ved siden av en litt eldre mann, som brukte tiden på toget litt annerledes enn de fleste. Han hadde med seg notehefte, og en fløyte som kunne kobles til headset. Så da satt han der og øvde på et musikkstykke, i ro og fred. Uten å være til ulempe for medpassasjerene. Kjente at jeg godt kan være mer frimodig med strikketøyet.


10 kommentarer:

  1. Jeg har sett mange som har strikket på toget, så det kan helt sikkert du også gjøre. Strikk grytekluter eller noe enkelt, så tar det liten plass :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er nok lurt med noe som tar liten plass :-)

      Slett
  2. Hei!
    Jeg liker å ta tog. La tankene vandre og se på landskapet rundt. Det trenger ikke være nye landskap, men gamle kjente steder som forandrer seg bitte litt for hver gang. Selvfølgelig kan du strikke, titte opp, og plutselig er du fremme. Fra Østfold til Oslo og tilbake tilbake kan det bli mange lekre plagg
    God tur! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, turen går fortere når en har noe å gjøre :-)

      Slett
  3. Hahah - er nok helt greit å ha med seg strikketøy ja. Jeg har alltid med meg bok, strikketøy eller til og med broderisaker.

    SvarSlett
    Svar
    1. Til og med broderi. Det er ikke verst :-)

      Slett
  4. Artig å høre hva folk gjør på toget!
    En bok er en fin ting vil jeg tro:)
    Fin kveld til deg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er glad i å lese, så det kan være en god anledning å få lest flere bøker :-)

      Slett
  5. Så fin idé at øve sig på at spille fløjte i toget :-) Jeg ville nok tage min e-bogs læser med, men håndarbejde er også en rigtig god idé :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, han fikk jo brukt tida godt :-)

      Slett