lørdag 11. mars 2017

Litt grønt her og der.

På sånne dager, når himmelen er blå som dette og det er vår, er det fint å titte litt på hva som rører seg i hagen.


Dette er maiklokke, som vi sådde i fjor. De kom seg aldri i blomst, men det ser ut til at de har overvintret, så kanskje blir det blomster i år.


Dette er en av de doble valmuene som spirer. Det er jeg veldig glad for. Vi sådde de også i fjor, og jeg var spent på om de trivdes godt nok på plassen sin.


Dette bildet er tatt utenfra og inn. Den gamle julestjerna har stått i blomst helt fra januar til nå. Måtte jo få med det.


6 kommentarer:

  1. Skal si det er vår hos deg! Flott julestjerne, og lang blomstring :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det kom noen dager med mildvær :-)

      Slett
  2. Ja, nå lysner det litt, om bare all regnet hadde gitt seg så kunne jeg få gjort hagen vårklar...

    SvarSlett
    Svar
    1. Regnet gir seg nok det også :-)

      Slett
  3. Ja, så deilig våren kommer - farger kommer. Syrin har bitte liten grøn :-)). Selv om natten var frosten her.
    Moro med første vår bud.
    God uke. Hilsen fra Viola.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg gleder meg også over fargene som kommer :-)

      Slett