fredag 5. mai 2017

Til å stole på?

Flott gammel togvogn på Kråkstad.
Denne uka her, har jeg brukt forholdsvis mye tid på togstasjoner hvor jeg og de andre passasjerene har "strandet", mens vi ventet på tog som faktisk kunne få oss hjem.

Et glimt fra Ski stasjon.
Tirsdag ble det et opphold på Langhus først, og deretter Kråkstad. I dag var ventetiden på Ski. Begge dager var det buss for tog en del av strekningen. Med alt det kaoset det medførte når "alle" skal hjem samtidig. Hadde det enda vært enkelttilfeller, men det skjer så pass ofte, at det er vanskelig å stole på at NSB er i stand til å få alt til å gå på skinner, i ordets egentlige betydning.

Begge dagene fikk jeg plass på buss. Sjåførene var lett stressa av situasjonen, men de var i alle fall til å stole på. De fikk oss fraktet til rett sted. Så jeg ble sittende å fundere på om NSB skulle hatt en prat med dem, og få noen tips om hva som skal til for å få jobben gjort, og bli til å stole på.



4 kommentarer:

  1. Ja, det skjer alt for ofte...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi har i år også fått beskjed om at det blir buss for tog hele sommeren.....

      Slett
  2. Uff så kjedelig sånt er. Håper virkelig det blir orden på dette, folk har da annet å gjøre en å sitte og vente på ett tog.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg håper også det ordner seg snart :-)

      Slett