onsdag 9. august 2017

Hortensia i hagen for første gang.

Vi har fått en hortensia i gave, og nå har jeg satt den i et lunt hjørne av hagen. Etter hva jeg forstår, skal den kunne overvintre ute, men må antakelig dekkes litt til.

Alternativet er jo å ta den inn før nattefrosten, men vi har hittil ikke klart å få hortensia til å overleve inne. Det blir liksom enten for mye vann, eller for lite.

Jeg håper den trives i hjørnet sitt. Det er ganske mye sol der om sommeren, men jeg har satt den like ved en syrin og hekken, sånn at det skal bli nok skygge.


6 kommentarer:

  1. Vakker hortensia! De kan overleve ute, men fryser de for mye ned vil de ikke blomstre neste sommer. Prøv å dekke den med granbar, så kanskje den klarer seg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tipset! Det skal jeg prøve :-)

      Slett
  2. Så fint den blomstrer hos deg. Jeg har flere Hortensiaer ute i hagen - som aldri har blomstret. Jeg har dekket de til litt over rota, men i følge det Marit skriver, så skal jeg prøve å dekke de enda bedre til. Hortensia er så vakre blomster.

    SvarSlett
  3. Hortensia er en vakker blomst og blir flotterer som årene går.
    Tror den vil like seg her.
    Jeg har både hagehortensia og vanlig stuehortensia som jeg har satt ut, begge vaiantene har greid seg godt hos meg.

    SvarSlett